- tel.: 42 235 31 95
- fax.: 42 235 31 96
- szkolenia@izbapodatkowa.pl
Zapraszamy do kontaktu
Comiesięczny termin składania JPK_VAT jest niezależny od okresu za który podatnicy składają deklaracje VAT – miesiąc, czy kwartał. Przesyłanie JPK_VAT nie zwalnia podatników z obowiązku składnia miesięcznych lub kwartalnych deklaracji VAT.
Należy pamiętać, że nie jest możliwe składanie równocześnie więcej niż jednego pliku JPK_VAT za ten sam okres rozliczeniowy np. z tytułu wykonywania odrębnych działalności gospodarczych (np. produkcyjnej i usługowej), czy też niedopuszczalne jest składanie odrębnych plików JPK_VAT dla oddziałów jednej firmy.
Podatnicy, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni (zwolnieni podmiotowo albo przedmiotowo) nie mają obowiązku składania JPK_VAT.
Podczas składania JPK mogą się pojawić następujące komunikaty o błędach, określające niewłaściwe zakończenie procesu przetwarzania pliku:
401 - Weryfikacja negatywna – dokument niezgodny ze schematem XSD
403 - Dokument z niepoprawnym podpisem
404 - Dokument z nieważnym certyfikatem (użyto niewłaściwego certyfikatu do szyfrowania lub jego brak)
405 - Dokument z odwołanym certyfikatem
406 - Dokument z certyfikatem z nieobsługiwanym dostawcą
407 - Przesłałeś duplikat dokumentu. Numer referencyjny oryginału to XXXXXXXX
408 - Dokument zawiera błędy uniemożliwiające jego przetworzenie
409 - Dokument zawiera niewłaściwą ilość i/lub rodzaj elementów
410 - Przesłane pliki nie są prawidłowym archiwum ZIP
411 - Błąd podczas scalania dokumentu (dokument nieprawidłowo podzielony)
412 - Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany
413 - Suma kontrolna dokumentu niezgodna z deklarowana wartością
414 - Suma kontrolna części dokumentu (pliku ……. ) niezgodna z deklarowaną wartością
415 - Przesłany rodzaj dokumentu nie jest obsługiwany w systemie.
Potwierdzeniem złożenia JPK_VAT będzie uzyskanie UPO - Urzędowego Poświadczenia Odbioru.
Wojciech Zajączkowski

